25cent

دانلود-خبر جک-عکس-و...

25cent

دانلود-خبر جک-عکس-و...

اینو از من بشنو که چند تا پیرن پاره کردم

از: خبرگزاری ۲۵

الحمدلله کشور ما در تولید انواع Case کامپیوتر به خودکفائی رسیده است! حتی خبرهائی از صادرات این محصول به کشورهای دیگر به گوش می رسد. شرکتی چون فراسو مدلی را طراحی و تولید کرده است و شما می توانید آن را در بازار داخلی به مبلغی در حدود 70 هزار تومان ناقابل با پنج سال گارانتی تهیه کنید. اما تولید Case در داخل ایران حکایت جالی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

Case وطنی

تولیدکنندگان داخلی راه دستیابی به جیب های خریداران را به درستی و با زیرکی خاصی کشف کرده اند. ایشان خوب می دانند که اکثر خریداران به ظاهر، بسیار بیشتر از باطن اهمیت می دهند. Case های فراوانی که بازار مملو از آنها است فقط رنگ و لعاب دارند. قیمت وسوسه کننده آنها از نمونه های کیفی مشابه بسیار پائینتر است. بدون شک این تفاوت قیمت برای تولیدکننده داخلی می بایست به گونه ای جبران شود. کم کردن از ضخامت بدنه بیرونی، نازک کردن اسکلت درونی، استفاده از منبع تغذیه ضعیف و ارزان قیمت تولید شده در داخل کشور، استفاده از رنگ بدنه ارزان و بی کیفیت و... بسیاری نکات فنی ریز دیگر که برای خریدار داخلی اهمیت ندارد. با توجه به این نکات است که بسیاری، سرمایه خود را در جهت تولید این محصول به کار انداخته اند. البته شرکت هائی نیز وجود دارند که محصولات کیفی تولید می کنند اما قیمت آنها بسیار بالاتر از انتظار خریدار داخلی است. خریدار اینگونه محصولات اغلب شرکت های دولتی و کسانی هستند که برای داشتن یک سیستم مطمئن حاضر به پرداخت هزینه های بالاتر نیز هستند.

کالبد شکافی Case

اغلب شرکت های معتبر ساخت قطعات بهترین شرایط استفاده را مشخص می کنند. به خصوص شرکت هاس سازنده مادربرد و پردازنده در سایت های خود بهترین قطعات هماهنگ با محصول خود را معرفی می کنند. برای مثال در سایت شرکت معروف AMD می توانید لیستی از بهترین منبع تغذیه که توسط AMD چک شده و توصیه شده است را پیدا کنید. برای مثال منبع تغذیه acbel از معتبرترین شرکت های ساخت منبع تغدیه(power) است. در دنیای سخت افزار رسم بر این است که منبع تغذیه از بدنه جدا باشد و جدا فروخته می شود. البته در داخل کشور محصولات Green نیز بدین صورت فروخته می شوند ولی متأسفانه این کار توسط شرکت های دیگر به صورت عرف بازار رعایت نمی شود. سه محصول Green، شایان و فراسو در داخل تولید یا مونتا‍‍ژ می شوند که حداقل کیفیت مطلوب را دارا هستند. منظور از مطلوبیت شامل رنگ التکرواستاتیک بدنه، ضخامت مناسب بدنه خارجی، ضخامت و استحکام مناسب اسکلت داخلی، لب گرد بودن لبه ها برای ممانعت از بریدن در هنگام نصب قطعات، داشتن محل مناسب برای نصب قطعات و جاگیری درست قطعه در محل خود به راحت ترین شیوه، منبع تغذیه مطمئن با کمترین میزان تغییر در ولتاژ خروجی، تأمین برق مورد نیاز تمامی قطعات بدون افت غیر استاندارد ولتاژ کاری و ... می باشد. البته غیر از سه شرکت مذکور نمونه هائی مانند MEC نیز هستند که وارد می شوند و انصافاً کیفیت مناسبی دارند. آسیب های رایجی که به سیستم های خانگی وارد می شود ناشی از عدم رعایت نکات ذکر شده در بالا و خرید محصولات ارزان بدون کیفیت است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد