25cent

دانلود-خبر جک-عکس-و...

25cent

دانلود-خبر جک-عکس-و...

پیش بینی جام جهانی

نتیجه جام جهانی امسال از طریق کامپیوتر: فینال: برزیل - ایتالیا ( و برزیل برای ششمین بار برنده میشه)

دو دانشجوی ۲۲ ساله ، که یکی از آنها Imran Fanaswala و دیگری یک ایرانی بنام یاشار فصیح نیا است،  در دانشگاه امریکایی (American University ) شارجه امارات با استفاده از کامپیوتر یک سیستم هوشمند پیشگویی اختراع کرده اند  بنام فی فی FiFi ( که مخفف Fifa Intelligence است).. فصیح نیا میگوید که اطلاعات آماری تمام تیم ها و گلها و برد و باخت هایشان را ،از 20 سال پیش ، به اینطرف به کامپیوتر دادیم  و با توجه به محدودیت زمانی  (چند هفته ای) که داشتیم این پیشگویی تا 83 درصد درست است. اگر وقت بیشتری داشتیم می توانستیم اطلاعات بیشتری ، از قبیل سن و تجریه بازیکنان، دمای هوا، و غیره را هم به کامپیوتر بدهیم تا درصد و دقتش بیشتر شود.

 استاد راهنمای آنها ( در این عکس )، پروفسور Joachim Diederich که آلمانی و طرفدار تیم آلمان  است و به این دو دانشجو نمره A داده طبعیتا از این پیش بینی راضی و خوشحال نیست. خود فصیح نیا هم طرفدار تیم ملی ایران است. پروفسور دیدریش ۱۵ سال در زمینه هوش مصنوعی و  data mining  و چهار سال هم بعنوان یکی از رهبران تیم های تحقیقاتی مرکز ملی تحقیقات فن آوری تکنولوژیک آلمان و  بیش از دو سال هم در انستیتوی بین المللی علوم کامپیوتر شهر برکلی (ایالت کالیفرنیا) امریکا کار کرده. تحصیلاتش در آلمان بوده و شش کتاب و تعداد زیادی مقاله علمی نوشته است.

این کامپیوتر پیش بینی کرده که در یکچهارم نهایی :  انگلیس، حریف قدیمی اش  آرژانتین را ، و هلند هم آلمان را شکست می دهد و در نیمه نهایی : هلند با ایتالیا، و برزیل با انگلیس مصاف خواهند داد که نهایتا برزیل و ایتالیا به فینال خواهند رسید و نهایتا برزیل جام را خواهد برد . .... ترجمه : اکبر شیخ زاده  - تورنتو ، منبع گلف نیوز

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد